Dobre Praktyki w Umowach IT

Podane ceny są cenami netto, do których należy doliczyć 23% podatku VAT.

 

Szkolenie realizowane przy zgłoszeniu min. 4 osób.

Rabaty: 10% dla 2 i kolejnych osób z firmy

 

Cel:

Celem szkolenia jest przybliżenie jej uczestnikom najważniejszych zagadnień prawnych dotyczących umów na systemy IT oraz przedstawienie i omówienie praktycznych problemów prawnych jakie wiążą się z tworzeniem i realizowaniem umów na systemy IT, a także uwrażliwienie jego uczestników na treść poszczególnych zapisów w umowach w strategicznych obszarach związanych z jej realizacją.

 

Odbiorca:

Osoby odpowiedzialne za negocjacje oraz zarządzanie wdrożeniami systemów informatycznych oraz umowami outsourcingu IT, Kadra zarządzająca firm IT, Dyrektorzy działów IT i osoby odpowiedzialne za zarządzanie systemami IT, Prawnicy biorący udział w opracowywaniu i negocjowaniu umów w zakresie systemów informatycznych.

 

Harmonogram szkolenia:

 

DZIEŃ 1:

09:00 – 09:15

Statystki, realia i pryncypia Umów IT

Kilka słów o statystykach i realiach realizacji wdrożeń informatycznych oraz głównych ryzykach wdrożeń, o które warto zadbać w umowie.

09:15 – 09:30

Zarządzanie cyklem życia Umowy IT – pryncypia

Omówienie podstawowych aspektów zarządzania umowami IT

09:30 – 10:15

Zrozumieć umowę IT – podstawowe instytucje

Praktyczne wprowadzenie do specyfiki i charakteru umów IT, zasad tworzenia umów, ze szczególnym uwzględnieniem kontraktów zawieranych w branży IT oraz mechanizmu funkcjonowania tych umów.

10:15 – 10:45

Przerwa kawowa

 

10:45 – 11:15

Typowe błędy w Umowach IT vs umykające wszystkim oczywistości

 (warsztaty praktyczne + omówienie typowych błędów)

11:15 – 11:45

Modele wdrożeń IT (Agile vs. Waterfall)

Omówienie podstawowych różnic projektów prowadzonych w metodykach kaskadowych i zwinnych.

11:45 – 12:15

Aspekty prawno-autorskie w umowach IT
Omówienie i wyjaśnienie najważniejszych kwestii z zakresu prawa autorskiego istotnych przy tworzeniu i wykonywaniu umów dotyczących projektów informatycznych. 

12:15 – 13:00

Przerwa obiadowa

13:00 – 14:00

Aspekty prawno-autorskie w umowach IT

Omówienie najważniejszy modeli prawnych korzystania z oprogramowania dedykowanego oraz standardowego na bazie konkretnych klauzul umownych, tworzenie bezpiecznych dla zamawiającego klauzul dotyczących nabycia praw (w oparciu o najczęstsze błędy w definiowaniu uprawnień stron w tym zakresie).

14:00 – 14:30

Przerwa kawowa

14:30 – 15:00

Aspekty prawno-autorskie w umowach IT (warsztaty praktyczne)

15:00 – 15:30

Rodzaje umów IT – podstawowe kategorie

Omówienie i wyjaśnienie najważniejszych umów dotyczących projektów informatycznych, ich charakteru, treści oraz różnic pomiędzy nimi oraz znaczenia poszczególnych klauzul w ich treści (Umowa dostawy, Umowa wdrożeniowa, Umowa utrzymaniowa/serwisowa)

15:30-16:00

Podsumowanie + pytania

 

 

DZIEŃ II

09:00 – 09:15

Elementy konstrukcyjne umów IT – zagadnienia ogólne

Omówienie poszczególnych elementów umów IT oraz zasad ich opracowywania (na konkretnych przykładach klauzul umownych w ramach poszczególnych rodzajów umów), a także konsekwencji nieuregulowania pewnych kwestii w umowie.

09:15 – 09:30

Definicje
Omówienie typowych definicji, najważniejszych błędów w definiowaniu pojęć umownych (definicje za wąskie) oraz przemycanie treści normatywnych w definicjach umownych.

09:30 – 09:45

Przedmiot umowy i jego opis w kontekście rodzaju umówionego wynagrodzenia.
Omówienie najważniejszych zasad i warunków opisywania przedmiotu zamówienia (kiedy opis dokładny opis wykonywanych usług ma istotne znaczenie dla stron, a kiedy marginalne). Jak ukrywać w umowie dodatkowe usługi lub dodatkowe wynagrodzenie.

09:45 – 10:15

Podstawowe zasady realizacji umowy
Omówienie klauzul umownych określających najważniejsze prawa i obowiązki stron umowy (szczególnie w kontekście umów dostawy, wdrożeniowych oraz utrzymaniowych), typowych błędów w opisywaniu zakresu prac wykonawcy oraz klauzul wzmacniających sytuację prawną zamawiającego w umowach.

10:15 – 10:45

Przerwa kawowa

 

10:45 – 11:15

Odbiory prac/produktów
Omówienie klauzul umownych określających najważniejsze prawa i obowiązki stron umowy w ramach odbiorów (szczególnie w kontekście umów dostawy, wdrożeniowych oraz utrzymaniowych), klauzul pogarszających i polepszających sytuację prawną zamawiającego oraz zasad definiowania kryteriów odbiorów w kontekście projektów informatycznych.

11:15 – 11:45

Gwarancja i wsparcie pogwarancyjne
Omówienie typowych klauzul umownych dotyczących uprawnień zamawiającego w ramach gwarancji (na przykładzie klauzul bezpiecznych i mniej bezpiecznych), klauzul określających warunki gwarancji oraz zasady realizacji wsparcia powdrożeniowego (klauzule otwarte i zobowiązujące).

11:45 – 12:15

Zmiany w umowach IT (tzw. Change requests - CR)
Omówienie najistotniejszy zasad związanych z dokonywaniem zmian w ramach realizowanych projektów informatycznych, w tym w kontekście uregulowań Ustawy Prawo zamówień publicznych.

12:15 – 13:00

Przerwa obiadowa

13:00 – 13:15

Wynagrodzenie
Omówienie typowych klauzul umownych dotyczących wynagrodzenia ryczałtowego oraz wynagrodzenia kosztorysowego, klauzul związanych z rozliczeniami T&M, zasadami oraz warunkami wypłaty wynagrodzenia (wskazanie typowych błędów w pozornie nieistotnych zapisach).

13:15 – 13:45

Odpowiedzialność odszkodowawcza
Omówienie istoty i znaczenia zapisów dotyczących zasad odpowiedzialności w umowach, typowych klauzul umownych w tym zakresie oraz błędów w ich formułowaniu, a także zasad tworzenia (na konkretnych przykładach) bezpiecznych dla zamawiającego klauzul umownych dotyczących zasad i warunków odpowiedzialności.

13:45 – 14:00

Kary umowne
Omówienie istoty i znaczenia kar umownych w umowach, typowych zapis regulujących kary umowne oraz błędów w ich formułowaniu, a także zasad tworzenia (na konkretnych przykładach) bezpiecznych dla zamawiającego klauzul umownych dotyczących kar umownych.

14:00 – 14:30

Przerwa kawowa

14:30 – 15:00

 

Wyjście z umów IT (rozwiązanie, a odstąpienie)
Omówienie najważniejszych modeli zakończenia współpracy w ramach projektów informatycznych, ze wskazaniem różnic pomiędzy nimi i związanych z nimi konsekwencji prawnych, a także wzajemnych rozliczeń stron umowy. Zasady tworzenia bezpiecznych scenariuszy wyjścia z umowy.

15:00 – 15:30

Przetwarzanie danych osobowych i ochrona informacji poufnych

15:30-16:00

Podsumowanie + pytania

 

 

Czas trwania i forma:

Dwa dni szkolenia. Wykład połączony z prezentacją multimedialną oraz praktycznymi warsztatami. W toku wykładu zostaną omówione konkretne przykłady stosowanych klauzul umownych, rodzajów umów, spraw spornych w prezentowanym zakresie wraz z wynikającymi z nich wnioskami. Każdy słuchacz otrzymuje komplet materiałów pisemnych ułatwiających przyswajanie prezentowanego materiału.

 

 W ramach szkoleń gwarantujemy Państwu:

 - Miłą i fachową obsługę organizatorów
 - Doświadczonego trenera
 - Sale szkoleniowe o wysokim standardzie
 - Obszerne drukowane materiały szkoleniowe
 - Certyfikat ukończenia szkolenia
 - Serwis kawowy
 - Obiad w każdym dniu szkolenia
 - Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych
 - Grupy do 12 osób


Zobacz również...

- Procesy zarządzania usługami w IT
Warsztaty jednodniowe: Umowy na usługi i systemy IT
-
Warsztaty Menedżersko-Przywódcze


Zapraszamy do kontaktu!

Karolina Murawska
tel. 794 930 124
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Event Date Cena indywidualna Zarejestruj się
05-03-2020 9:00 1990,00 zł
1990,00 zł

Location Map

Szukaj szkolenia

Newsletter

Kalendarz

Grudzień   2019
M T W T F S S
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Zadzwoń lub napisz do nas

Dane adresowe

ul. Cybernetyki 4A lok. 174
02-677 Warszawa

 

Dane identyfikacyjne

NIP: 797-192-56-61
REGON: 145926883

Śledź nas na