Umowy na usługi i systemy IT

Podane ceny są cenami netto, do których należy doliczyć 23% podatku VAT.

Szkolenie prowadzi r. pr. Renata Warchoł-Lewicka.

 

NA ŻYCZENIE MOŻLIWA REALIZACJA SZKOLENIA RÓWNIEŻ W FORMIE STACJONARNEJ i/lub W JĘZYKU ANGIELSKIM!

RABAT grupowy: 10% dla 3 i więcej osób z firmy

 

Cel:

Celem szkolenia jest przybliżenie jej uczestnikom najważniejszych zagadnień prawnych dotyczących umów na systemy IT oraz przedstawienie i omówienie praktycznych problemów prawnych jakie wiążą się z tworzeniem i realizowaniem umów na systemy IT, a także uwrażliwienie jego uczestników na treść poszczególnych zapisów w umowach w strategicznych obszarach związanych z jej realizacją.

 

Odbiorca:

Osoby odpowiedzialne za negocjacje oraz zarządzanie wdrożeniami systemów informatycznych oraz umowami outsourcingu IT, Kadra zarządzająca firm IT, Dyrektorzy działów IT i osoby odpowiedzialne za zarządzanie systemami IT, Prawnicy biorący udział w opracowywaniu i negocjowaniu umów w zakresie systemów informatycznych.

 

Harmonogram szkolenia:

DZIEŃ 1:

08:00 – 08:15

Statystki, realia i pryncypia Umów IT

Kilka słów o statystykach i realiach realizacji wdrożeń informatycznych oraz głównych ryzykach wdrożeń, o które warto zadbać w umowie.

08:15 – 08:30

Zarządzanie cyklem życia Umowy IT – pryncypia

Omówienie podstawowych aspektów zarządzania umowami IT

08:30 – 09:15

Zrozumieć umowę IT – podstawowe instytucje

Praktyczne wprowadzenie do specyfiki i charakteru umów IT, zasad tworzenia umów, ze szczególnym uwzględnieniem kontraktów zawieranych w branży IT oraz mechanizmu funkcjonowania tych umów.

09:15 – 09:45

 Typowe błędy w Umowach IT vs umykające wszystkim oczywistości (warsztaty praktyczne + omówienie typowych błędów)

09:45 – 10:00

Przerwa

10:00-10:30

Modele wdrożeń IT (Agile vs. Waterfall)

Omówienie podstawowych różnic projektów prowadzonych w metodykach kaskadowych i zwinnych.

10:30 – 12:00

Aspekty prawno-autorskie w umowach IT Omówienie i wyjaśnienie najważniejszych kwestii z zakresu prawa autorskiego istotnych przy tworzeniu i wykonywaniu umów dotyczących projektów informatycznych. 

Omówienie najważniejszy modeli prawnych korzystania z oprogramowania dedykowanego oraz standardowego na bazie konkretnych klauzul umownych, tworzenie bezpiecznych dla zamawiającego klauzul dotyczących nabycia praw (w oparciu o najczęstsze błędy w definiowaniu uprawnień stron w tym zakresie).

 

DZIEŃ 2

08:00 – 08:45

Aspekty prawno-autorskie w umowach IT (warsztaty praktyczne)

08:45 – 09:30

Rodzaje umów IT – podstawowe kategorie

Omówienie i wyjaśnienie najważniejszych umów dotyczących projektów informatycznych, ich charakteru, treści oraz różnic pomiędzy nimi oraz znaczenia poszczególnych klauzul w ich treści (Umowa dostawy, Umowa wdrożeniowa, Umowa utrzymaniowa/serwisowa)

09:30-09:45

 

09:45- 10:15

 

 

 

10:15-10:45

Przerwa

Definicje Omówienie typowych definicji, najważniejszych błędów w definiowaniu pojęć umownych (definicje za wąskie) oraz przemycanie treści normatywnych w definicjach umownych.

Przedmiot umowy i jego opis w kontekście rodzaju umówionego wynagrodzenia. Omówienie najważniejszych zasad i warunków opisywania przedmiotu zamówienia (kiedy opis dokładny opis wykonywanych usług ma istotne znaczenie dla stron, a kiedy marginalne). Jak ukrywać w umowie dodatkowe usługi lub dodatkowe wynagrodzenie.

10:45 – 11:15

Podstawowe zasady realizacji umowy Omówienie klauzul umownych określających najważniejsze prawa i obowiązki stron umowy (szczególnie w kontekście umów dostawy, wdrożeniowych oraz utrzymaniowych), typowych błędów w opisywaniu zakresu prac wykonawcy oraz klauzul wzmacniających sytuację prawną zamawiającego w umowach.

11:15 – 11:45

Odbiory prac/produktów Omówienie klauzul umownych określających najważniejsze prawa i obowiązki stron umowy w ramach odbiorów (szczególnie w kontekście umów dostawy, wdrożeniowych oraz utrzymaniowych), klauzul pogarszających i polepszających sytuację prawną zamawiającego oraz zasad definiowania kryteriów odbiorów w kontekście projektów informatycznych.

11:45 – 12:00

Pytania i odpowiedzi

DZIEŃ 3

08:00 – 08:45

Gwarancja i wsparcie pogwarancyjne Omówienie typowych klauzul umownych dotyczących uprawnień zamawiającego w ramach gwarancji (na przykładzie klauzul bezpiecznych i mniej bezpiecznych), klauzul określających warunki gwarancji oraz zasady realizacji wsparcia powdrożeniowego (klauzule otwarte i zobowiązujące).

08:45 – 09:00

Zmiany w umowach IT (tzw. Change requests - CR) Omówienie najistotniejszy zasad związanych z dokonywaniem zmian w ramach realizowanych projektów informatycznych, w tym w kontekście uregulowań Ustawy Prawo zamówień publicznych.

 
 

09:00 – 09:15

 

 

 

09:15 – 09:45

 

 

 

09:45 – 10:00

Wynagrodzenie Omówienie typowych klauzul umownych dotyczących wynagrodzenia ryczałtowego oraz wynagrodzenia kosztorysowego, klauzul związanych z rozliczeniami T&M, zasadami oraz warunkami wypłaty wynagrodzenia (wskazanie typowych błędów w pozornie nieistotnych zapisach).

Odpowiedzialność odszkodowawcza Omówienie istoty i znaczenia zapisów dotyczących zasad odpowiedzialności w umowach, typowych klauzul umownych w tym zakresie oraz błędów w ich formułowaniu, a także zasad tworzenia (na konkretnych przykładach) bezpiecznych dla zamawiającego klauzul umownych dotyczących zasad i warunków odpowiedzialności.

Przerwa

10:00 – 10:30

Kary umowne Omówienie istoty i znaczenia kar umownych w umowach, typowych zapis regulujących kary umowne oraz błędów w ich formułowaniu, a także zasad tworzenia (na konkretnych przykładach) bezpiecznych dla zamawiającego klauzul umownych dotyczących kar umownych.

10:30 – 11:00

Wyjście z umów IT (rozwiązanie, a odstąpienie) Omówienie najważniejszych modeli zakończenia współpracy w ramach projektów informatycznych, ze wskazaniem różnic pomiędzy nimi i związanych z nimi konsekwencji prawnych, a także wzajemnych rozliczeń stron umowy. Zasady tworzenia bezpiecznych scenariuszy wyjścia z umowy.

11:00 – 11:30

Przetwarzanie danych osobowych i ochrona informacji poufnych

11:30 -12:00

Podsumowanie + pytania + ankieta

 

Czas trwania i forma:

Trzy dni szkolenia po 4h dziennie w WERSJI ZDALNEJ. Wykład połączony z prezentacją multimedialną oraz praktycznymi warsztatami. W toku wykładu zostaną omówione konkretne przykłady stosowanych klauzul umownych, rodzajów umów, spraw spornych w prezentowanym zakresie wraz z wynikającymi z nich wnioskami. Każdy słuchacz otrzymuje komplet materiałów ułatwiających przyswajanie prezentowanego materiału.

 

 W ramach szkoleń gwarantujemy Państwu:

 - Miłą i fachową obsługę organizatorów
 - Doświadczonego trenera Radca Prawny
 - Materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
 - Certyfikat ukończenia szkolenia w wersji pdf


Zobacz również...

Dobre praktyki w umowach IT
TOP 10 - największe błędy w umowach IT
5 złotych zasad dobrej umowy na projekt IT


Zapraszamy do kontaktu!

Karolina Murawska
tel. 794 930 124
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Event Date Cena indywidualna Zarejestruj się
25-11-2024 8:00 1990,00 zł
1990,00 zł

Szukaj szkolenia

Newsletter

Kalendarz

Październik   2024
M T W T F S S
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Zadzwoń lub napisz do nas

Dane adresowe

ul. Cybernetyki 4A lok. 174
02-677 Warszawa

 

Dane identyfikacyjne

Kuduro sp. z o.o.

NIP: 5213934580

REGON: 38950480000000

KRS: 0000911706

Śledź nas na