Dobre Praktyki w Umowach IT

Podane ceny są cenami netto, do których należy doliczyć 23% podatku VAT.

 

NA ŻYCZENIE MOŻLIWA REALIZACJA SZKOLENIA RÓWNIEŻ W FORMIE STACJONARNEJ!

 

Cel:

Celem szkolenia jest przybliżenie jej uczestnikom najważniejszych zagadnień prawnych dotyczących umów na systemy IT oraz przedstawienie i omówienie praktycznych problemów prawnych jakie wiążą się z tworzeniem i realizowaniem umów na systemy IT, a także uwrażliwienie jego uczestników na treść poszczególnych zapisów w umowach w strategicznych obszarach związanych z jej realizacją.

 

Odbiorca:

Osoby odpowiedzialne za negocjacje oraz zarządzanie wdrożeniami systemów informatycznych oraz umowami outsourcingu IT, Kadra zarządzająca firm IT, Dyrektorzy działów IT i osoby odpowiedzialne za zarządzanie systemami IT, Prawnicy biorący udział w opracowywaniu i negocjowaniu umów w zakresie systemów informatycznych.

 

Harmonogram szkolenia:

 

DZIEŃ 1:

09:00 – 09:15

 

Statystki, realia i pryncypia Umów IT

Kilka słów o statystykach i realiach realizacji wdrożeń informatycznych oraz głównych ryzykach wdrożeń, o które warto zadbać w umowie.

09:15 – 09:30

Zarządzanie cyklem życia Umowy IT – pryncypia

Omówienie podstawowych aspektów zarządzania umowami IT

09:30 – 10:15

Zrozumieć umowę IT – podstawowe instytucje

Praktyczne wprowadzenie do specyfiki i charakteru umów IT, zasad tworzenia umów, ze szczególnym uwzględnieniem kontraktów zawieranych w branży IT oraz mechanizmu funkcjonowania tych umów.

10:15 – 10:45

 

 

Typowe błędy w Umowach IT vs umykające wszystkim oczywistości (warsztaty praktyczne + omówienie typowych błędów)

10:45 – 11:00

11:00-11:30

 

Przerwa

 

Modele wdrożeń IT (Agile vs. Waterfall)

Omówienie podstawowych różnic projektów prowadzonych w metodykach kaskadowych i zwinnych.

11:30 – 13:00

Aspekty prawno-autorskie w umowach IT Omówienie i wyjaśnienie najważniejszych kwestii z zakresu prawa autorskiego istotnych przy tworzeniu i wykonywaniu umów dotyczących projektów informatycznych. 

   
 

Omówienie najważniejszy modeli prawnych korzystania z oprogramowania dedykowanego oraz standardowego na bazie konkretnych klauzul umownych, tworzenie bezpiecznych dla zamawiającego klauzul dotyczących nabycia praw (w oparciu o najczęstsze błędy w definiowaniu uprawnień stron w tym zakresie).

DZIEŃ 2

 

09:00 – 09:45

Aspekty prawno-autorskie w umowach IT (warsztaty praktyczne)

09:45 – 10:30

Rodzaje umów IT – podstawowe kategorie

Omówienie i wyjaśnienie najważniejszych umów dotyczących projektów informatycznych, ich charakteru, treści oraz różnic pomiędzy nimi oraz znaczenia poszczególnych klauzul w ich treści (Umowa dostawy, Umowa wdrożeniowa, Umowa utrzymaniowa/serwisowa)

10:30-10:45

 

10:45- 11:15

Przerwa

 

Definicje Omówienie typowych definicji, najważniejszych błędów w definiowaniu pojęć umownych (definicje za wąskie) oraz przemycanie treści normatywnych w definicjach umownych.

Przedmiot umowy i jego opis w kontekście rodzaju umówionego wynagrodzenia. Omówienie najważniejszych zasad i warunków opisywania przedmiotu zamówienia (kiedy opis dokładny opis wykonywanych usług ma istotne znaczenie dla stron, a kiedy marginalne). Jak ukrywać w umowie dodatkowe usługi lub dodatkowe wynagrodzenie.

11:15-11:45

11:45 – 12:15

Podstawowe zasady realizacji umowy Omówienie klauzul umownych określających najważniejsze prawa i obowiązki stron umowy (szczególnie w kontekście umów dostawy, wdrożeniowych oraz utrzymaniowych), typowych błędów w opisywaniu zakresu prac wykonawcy oraz klauzul wzmacniających sytuację prawną zamawiającego w umowach.

12:15 – 12:45

 

 

 

 

12:45 – 13:00

Odbiory prac/produktów Omówienie klauzul umownych określających najważniejsze prawa i obowiązki stron umowy w ramach odbiorów (szczególnie w kontekście umów dostawy, wdrożeniowych oraz utrzymaniowych), klauzul pogarszających i polepszających sytuację prawną zamawiającego oraz zasad definiowania kryteriów odbiorów w kontekście projektów informatycznych.

Pytania i odpowiedzi

DZIEŃ 3

09:00 – 09:45

 

Gwarancja i wsparcie pogwarancyjne Omówienie typowych klauzul umownych dotyczących uprawnień zamawiającego w ramach gwarancji (na przykładzie klauzul bezpiecznych i mniej bezpiecznych), klauzul określających warunki gwarancji oraz zasady realizacji wsparcia powdrożeniowego (klauzule otwarte i zobowiązujące).

09:45 – 10:00

Zmiany w umowach IT (tzw. Change requests - CR) Omówienie najistotniejszy zasad związanych z dokonywaniem zmian w ramach realizowanych projektów informatycznych, w tym w kontekście uregulowań Ustawy Prawo zamówień publicznych.

10:00 – 10:15

 
 

Wynagrodzenie Omówienie typowych klauzul umownych dotyczących wynagrodzenia ryczałtowego oraz wynagrodzenia kosztorysowego, klauzul związanych z rozliczeniami T&M, zasadami oraz warunkami wypłaty wynagrodzenia (wskazanie typowych błędów w pozornie nieistotnych zapisach).

10:15 – 10:45

 

 

 

10:45 – 11:00

Odpowiedzialność odszkodowawcza Omówienie istoty i znaczenia zapisów dotyczących zasad odpowiedzialności w umowach, typowych klauzul umownych w tym zakresie oraz błędów w ich formułowaniu, a także zasad tworzenia (na konkretnych przykładach) bezpiecznych dla zamawiającego klauzul umownych dotyczących zasad i warunków odpowiedzialności.

 

Przerwa

11:00 – 11:30

 

Kary umowne Omówienie istoty i znaczenia kar umownych w umowach, typowych zapis regulujących kary umowne oraz błędów w ich formułowaniu, a także zasad tworzenia (na konkretnych przykładach) bezpiecznych dla zamawiającego klauzul umownych dotyczących kar umownych.

11:30 – 12:00

 

Wyjście z umów IT (rozwiązanie, a odstąpienie) Omówienie najważniejszych modeli zakończenia współpracy w ramach projektów informatycznych, ze wskazaniem różnic pomiędzy nimi i związanych z nimi konsekwencji prawnych, a także wzajemnych rozliczeń stron umowy. Zasady tworzenia bezpiecznych scenariuszy wyjścia z umowy.

12:00 – 12:30

Przetwarzanie danych osobowych i ochrona informacji poufnych

12:30 -13:00

Podsumowanie + pytania

 

 

Czas trwania i forma:

Trzy dni szkolenia po 4h dziennie. Wykład połączony z prezentacją multimedialną oraz praktycznymi warsztatami. W toku wykładu zostaną omówione konkretne przykłady stosowanych klauzul umownych, rodzajów umów, spraw spornych w prezentowanym zakresie wraz z wynikającymi z nich wnioskami. Każdy słuchacz otrzymuje komplet materiałów ułatwiających przyswajanie prezentowanego materiału.

 

 W ramach szkoleń gwarantujemy Państwu:

 - Miłą i fachową obsługę organizatorów
 - Doświadczonego trenera
 - Materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
 - Certyfikat ukończenia szkolenia


Zobacz również...

- Procesy zarządzania usługami w IT
Warsztaty jednodniowe: Umowy na usługi i systemy IT
-
Warsztaty Menedżersko-Przywódcze


Zapraszamy do kontaktu!

Karolina Murawska
tel. 794 930 124
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Event Date Cena indywidualna Zarejestruj się
09-09-2020 9:00 1790,00 zł
1790,00 zł

Szukaj szkolenia

Newsletter

Kalendarz

Sierpień   2020
M T W T F S S
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Zadzwoń lub napisz do nas

Dane adresowe

ul. Cybernetyki 4A lok. 174
02-677 Warszawa

 

Dane identyfikacyjne

NIP: 797-192-56-61
REGON: 145926883

Śledź nas na